Публікуємо чергову добірку важливої інформації, що надійшла з Кагарлицького відділу обслуговування громадян №10 (сервісного центру) ГУ ПФУ у Київській області:
Автоматичне призначення пенсії
Законодавством передбачено можливість призначити пенсію за віком автоматично – за фактом досягнення пенсійного віку. Для цього в базах даних Фонду має бути повна інформація про набутий страховий стаж, оскільки саме він визначає право на пенсію.
На вебпорталі електронних послуг Фонду передбачено можливість подати додаткові документи про набутий стаж (трудову книжку, військовий квиток, диплом про навчання, тощо).
Як це зробити?
Необхідно завітати на вебпортал електронних послуг Фонду (https://portal.pfu.gov.ua).
Увійшовши до Особистого кабінету, слід обрати розділ "Щодо пенсійного забезпечення" та вкладку "Анкета надання інформації для автоматичного призначення пенсії за віком", заповнити всі необхідні поля, додати сканкопії документів, підписати анкету за допомогою кваліфікованого електронного підпису (#КЕП) та надіслати до Фонду, натиснувши кнопку "Підписати та відправити в ПФУ".
Фахівці Фонду завчасно, до досягнення пенсійного віку, опрацюють та, в разі необхідності, перевірять надані документи.
Більше про можливість отримання послуг дистанційно – за посиланням https://bit.ly/3baMXKR
Отримуйте пенсійні послуги дистанційно
Пенсійний фонд України розвиває напрямок надання пенсійних послуг дистанційно через онлайн сервіси Фонду.
Заходьте та реєструйтесь на вебпорталі електронних послуг Фонду (https://portal.pfu.gov.ua) за допомогою Дія.Підпис або кваліфікованого електронного підпису, або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т. ч. з використанням технології #BankID.
Ви зможете:
- подати заяву на призначення пенсії;
- отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (форми ОК-5/ОК-7, довідка про розмір пенсії, довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, витяг з реєстру застрахованих осіб);
- перевірити відомості про трудову діяльність («Електронна трудова книжка»);
- отримати витяг з електронного реєстру листків непрацездатності;
- провести прогнозний розрахунок майбутньої пенсії за віком за допомогою сервісу «Пенсійний калькулятор»;
- подати анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в реєстр(і) застрахованих осіб;
- подати звернення (пропозицію тощо);
- активувати послугу безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи);
- замовити пенсійне посвідчення.
Чому не відображається інформація про працевлаштування з 01.10.2021?
Відповідаємо: Інформація про застрахованих осіб в системі персоніфікованого обліку (з 2011 року – реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування) формується на підставі відомостей про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, сформованих на підставі даних, поданих страхувальником у складі звітних відомостей та інформації про сплату страхових внесків.
Інформація про працевлаштування працівника з 01.10.2021 може бути відсутня в реєстрі застрахованих осіб у разі, якщо страхувальником не було подано у складі звітних відомостей додаток 5 до звіту “Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску”.
Для коректного відображення інформації в розділі “Електронна трудова книжка” необхідно звернутись до страхувальника щодо подання ним відповідних звітних даних.
Довідково: права та обов'язки платника єдиного внеску визначено статтею 6 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”.
Як подати інформацію про складення Присяги, присвоєння, зміну та позбавлення рангу державного службовця в реєстр застрахованих осіб?
Відповідаємо: Внесення відомостей про складення Присяги, присвоєння, зміну та позбавлення рангу державного службовця до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування передбачено частиною третьою статті 36 та частиною одинадцятою статті 39 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII “Про державну службу”.
У разі відсутності в реєстрі застрахованих осіб відомостей про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, складання присяги, їх може подати в електронній формі страхувальник або представник страхувальника, якому делеговані відповідні повноваження. В електронному кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України створюється відповідний запис, на який обов’язково накладається цифровий підпис.
На вимогу державного службовця запис про складення Присяги, присвоєння, зміну та позбавлення рангу державного службовця робиться у трудовій книжці.
Пенсійне забезпечення медичних працівників
На цей час до територіальних органів Пенсійного фонду України звертаються пенсіонери з числа одержувачів пенсії за вислугу років, призначеної як медичним працівникам, із повідомленнями про прийняття їх на військову службу з призначенням на посади в заклади охорони здоров’я системи Міністерства оборони України.
Відповідно до ч. 4 ст. 114 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія за вислугу років призначається та виплачується при звільненні з роботи, яка дає право на таку пенсію.
З урахуванням зазначеного виплата призначеної пенсії за вислугу років цим особам на період проходження ними військової служби припиняється.
При цьому у разі досягнення пенсійного віку встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування » (60 років) зазначені пенсіонери мають право на переведення їх із пенсії за вислугу років на пенсію за віком. Для такого переведення необхідно звернутися до органів Пенсійного фонду України з відповідною заявою.
Зміни в законодавстві
Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин» передбачає:
- на час воєнного або надзвичайного стану усі повідомлення та документи з питань трудових відносин, накази власника можна вести в електронній формі;
- додаткову підставу для звільнення працівника — неможливість забезпечувати працівникові умови праці через те, що необхідні для виконання роботи потужності знищені внаслідок бойових дій, а також вводять особливу процедуру вивільнення таких працівників;
- додаткову підставу для розірвання трудового договору як відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці;
- усунення старої законодавчої прогалини про припинення трудового договору з працівником або фізособою, яка використовує найману працю, у разі їх смерті, визнання судом безвісно відсутніми або оголошення померлими;
- регулювання питання оплати додаткової відпустки окремим категоріям громадян коштом підприємств. Крім того, у зв’язку зі збільшенням категорій осіб, які мають право на використання зазначеної відпустки, пропонують зменшити її тривалість з 14 до 7 к. дн.;
- виключити норми, які визначають право працівника за переведення на інше підприємство, перевести грошову компенсацію за невикористані дні щорічної відпустки на інше підприємство;
- виплату грошової компенсації за невикористані дні щорічних відпусток, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, яка не була ним одержана за життя, членам його сім’ї;
- чіткий строк виплати зарплати за час відпустки — не пізніше останнього дня, що передує дню початку відпустки;
- не враховувати до відпускного стажу період військової служби; порядок регламентації робочого часу та часу відпочинку під час війни.
Визначено категорію працівників, яким може бути збільшено тривалість роботи впродовж тижня. Пропонують відновити механізм оплати праці за роботу у вихідний день. Уточнено, що запровадження подовженої тривалості роботи є правом, а не обов'язком роботодавця; відшкодування працівникам та роботодавцям грошових сум, втрачених внаслідок збройної агресії проти України.