Центр надання адміністративних послуг на Кагарличчині працює вже не один рік, втім, з нинішнього він підпорядковується не райдержадміністрації, як раніше, а виконавчому комітету Кагарлицької міської ради. Весь цей час йшла поступова робота з покращення рівня якості обслуговування відвідувачів, удосконалення матеріально-технічної бази, підвищення кваліфікації адміністраторів ЦНАП.
Наш співрозмовник – завідувач сектору адміністративних послуг – адміністратор ЦНАПу Ольга Лукашенко.
– На початку цього року Центр надання адміністративних послуг, так би мовити, змінив місце прописки – переїхав у нове приміщення, де раніше була міська рада. Як працюється колективу у сучасних умовах?
– Можна впевнено сказати – добре, бо завдяки турботі з боку міської влади нинішній 2021 рік став роком удосконалення, свого роду переформатування роботи нашої установи. До того ж ми плануємо найближчим часом провести ремонт (перепланування) приміщення - все для зручності наших відвідувачів і відповідно до найсучасніших вимог.
- Ольго Володимирівно, які види послуг нині надає ЦНАП жителям нашої громади?
- Можна виділити такі головні напрями нашої роботи: державна реєстрації фізичної особи-підприємця, державна реєстрація юридичних осіб та громадських формувань, державна реєстрація нерухомого майна, земельні питання, реєстрація місця проживання та зняття, соціальні послуги, дозвільні документи та інші. Всього - 177 послуг.
- Усі вони надаються виключно жителям Кагарлицької громади?
- Скажу так: жителям Кагарличчини ми надаємо усі адмінпослуги без винятку. Окрім того, мешканці з інших населених пунктів області можуть звернутися до нас теж, приміром, за реєстрацією фізичної особи-підприємця, юридичних осіб. А таку послугу, як витяг з державного земельного кадастру, ми надаємо всім жителям України без винятку, як, до речі, і послугу з держреєстрації фізичної особи-підприємця.
- Які з ваших послуг мають найбільший попит?
- Передусім, соціального характеру, зокрема, субсидії. Також багато звернень за матеріальною допомогою при народженні дитини, при держреєстрації ФОПів, за витягами з державного земельного кадастру.
- У вашому ЦНАПі відтепер будь-хто з наших земляків може скористатися послугою по реєстрації місця проживання чи зняття з реєстрації?
- Так, але з одним уточненням. Ми надаємо цю послугу лише жителям міста. А мешканцям сіл слід звертатися до старост. Віднедавна це входить до їх компетенції.
Адміністратори Кагарлицького ЦНАПАвтор: Олексій Адаменко
- Ольго Володимирівно, довгий час для того, щоб оформити субсидію, люди зверталися до управління соцзахисту населення. Після утворення громади жителям Кагарличчини звертатися в управління вже непотрібно - лише до вас?
- Саме так. Відтепер низку соціальних послуг, у т.ч. й оформлення субсидій, надає виключно ЦНАП. Тож жителям громади необхідно лише звернутися до нас, тут з ними поспілкуються наші адміністратори, вони проконсультують громадян, допоможуть заповнити заяви, декларації, оформити інші документи. У нас, до речі, є можливість безпосередньо на місці отримати довідку про склад сім’ї або про зареєстрованих осіб. По цьому ми опрацьовуємо всі документи, вводимо їх у програму “Соціальна громада” і самостійно передаємо до управління соціального захисту. Людям звертатися нікуди більш не потрібно - лише чекати нарахувань.
- Напевно, серед ваших послуг є не лише безкоштовні, а й платні?
- Так. Наші відвідувачі можуть ознайомитися з їх переліком безпосередньо в ЦНАПі. Якщо послуга платна, то її оплатити можна безпосередньо у приміщенні ЦНАПу як готівкою, так і платіжною карткою. Для цього тут встановлено термінал. Причому комісія терміналу значно менша, ніж аналогічна банківська.
- Чи передбачено надання пільг?
- Так. Зокрема, на послугу з реєстрації майна діє пільга для учасників АТО, “чорнобильців” І та ІІ категорій, а також для осіб з інвалідністю І і ІІ груп.
- Згодом, мабуть, плануєте і розширення переліку послуг?
- На сьогодні ми надаємо 177 послуг. Втім, і цей перелік може бути збільшений, але для цього слід мати узгоджене рішення по декларації готовності в експлуатацію майна, яке, я вважаю, ми отримаємо вже найближчим часом. Маємо узгоджене рішення з головним управлінням юстиції по комплексній послузі ЄМалятко, тож вже невдовзі і цю послугу надаватимемо. До її складу входить реєстрація народження дітини, отримання індентифікаційного коду, реєстрація місця проживання та подання документів на отримання допомоги при народженні дитини.
- Ольго Володимирівно, а як багато послуг ви надаєте у електронному вигляді?
- Для зручності громадян через портал ДІЯ можна замовити, не виходячи з дому, зокрема, державну реєстрацію фізичної особи-підприємця, витяг з державного земельного кадастру, нормативно-грошову оцінку, внесення змін до державного земельного кадастру, реєстрацію земельної ділянки, послугу ЄМалятко, надання субсидії та допомогу при народженні дитини. Для цього необхідно лише мати електронний цифровий підпис та інтернет.
- За яким графіком працюють ваші адміністратори?
- Щодня, окрім суботи та неділі, ми працюємо з 8 до 17 години, прийом громадян - з 8-30. Але для зручності наших відвідувачів ми виокремили один день - четвер, коли адміністратори надають послуги до восьмої години вечора.
– Ольго Володимирівно, що б Ви хотіли сказати наостанок жителям громади.
– Хочу запросити всіх, хто потребує якісних адмінпослуг, стати клієнтом Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Кагарлицької міської ради. Звертайтесь. Ми вам завжди будемо раді.
Олексій АДАМЕНКО, Кагарлик.City