КАГАРЛИЦЬКА МІСЬКА РАДА
(проект)
Р І Ш Е Н Н Я
Про встановлення мінімальної вартості
місячної оренди одного квадратного метра
загальної площі нерухомого майна, що
надається в оренду в місті Кагарлику
З метою врегулювання відносин щодо оренди нерухомого майна фізичних осіб, визначення мінімальної суми орендного платежу за 1 м2 нерухомого майна, яке розташоване в місті Кагарлику, та недопущення приховування доходів фізичними особами, які підлягають оподаткуванню, відповідно до підпункту 170.1.2 пункту 170.1 статті 170 Податкового кодексу України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб», наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.10.2015 р. № 252 «Про прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2016 рік», керуючись п. 2 ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Кагарлицька міська рада ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Розрахунок мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, яке розташоване в місті Кагарлику (додаток 1).
2. Рекомендувати Кагарлицькому відділенню Миронівської ОДПІ у Київській області при здійснені контролю за повнотою надходжень податку на доходи з фізичних осіб від надання нерухомості в оренду (суборенду) та житловий найм, керуватися цим рішенням.
3. Це рішення набирає чинності з моменту опублікування на офіційному веб-сайті Кагарлицької міської ради.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на планово-бюджетну комісію.
Міський голова О.О. Панюта
Додаток 1 до рішення
РОЗРАХУНОК
мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб,
яке розташоване в місті Кагарлику
1.Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб» мінімальний розмір плати за користування житловим приміщенням за договором піднайму визначається відповідно до цієї Методики з урахуванням статті 95 Житлового кодексу Української РСР.
2.Мінімальна сума орендного платежу за нерухоме майно визначається, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди 1 м2 загальної площі нерухомого майна, за такою формулою:
П = З * Р
де П – мінімальна сума орендного платежу за нерухоме майно у гривнях;
З – загальна площа орендованого нерухомого майна у м2;
Р – мінімальна вартість місячної оренди 1 м2 загальної площі нерухомого майна, розташованого на території міста Кагарлика, у гривнях.
3. Мінімальну вартість місячної оренди 1 м2 загальної площі нерухомого майна розраховується за такою формулою:
Р = ___Рн____ х Ф,
К х 12,
де Рн – прогнозний середньорічний показник опосередкованої вартості спорудження житла у Київській області (з урахуванням ПДВ), затверджений відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.10.2015 р. № 252 «Про прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2016 рік» (для Київської області Рн = 8538,00 грн. з урахування ПДВ), який обчислюється у гривнях);
К – коефіцієнт окупності об’єкта у разі надання його в оренду, що відповідає проектному строку експлуатації такого об’єкта ( від 5 до 100 років). Відповідно до Наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України за № 215 від 30.09.1998 «Про затвердження Єдиного класифікатора житлових будинків залежно від якості житла та наявного інженерного обладнання», з урахуванням особливостей забудови міста Кагарлика, середній строк експлуатації приблизно дорівнює 50 років.
Ф – коефіцієнт функціонального використання об’єкта.
Для провадження некомерційної діяльності, у тому числі для проживання фізичних осіб – 1; виробничої діяльності зазначений коефіцієнт дорівнює 2, іншої комерційної діяльності – 3.
4. Розрахована згідно з зазначеною формулою Мінімальна сума орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб,яке розташоване в місті Кагарлик, така:
- для некомерційної діяльності, в тому числі для проживання фізичних осіб:
Р= 8538,0/(50*12)*1= 14,23 грн;
- для провадження виробничої діяльності:
Р= 8538,0/(50*12)*2= 28,46 грн;
- для комерційної діяльності:
Р= 8539,0/(50*12)*3= 42,69 грн.
Секретар ради Л.Є.Коваль
Кагарлицька міська рада повідомляє про розробку проекту регуляторного акту - рішення
«Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна, що надається в оренду в місті Кагарлику»
Стислий виклад змісту проекту:
Проект регуляторного акта «Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна, що надається в оренду в місті Кагарлику» розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб».
Інформація про спосіб оприлюднення проекту вказаного регуляторного акта:
Проект рішення міської ради відповідний аналіз регуляторного впливу опублікований на офіційному веб-сайті Кагарлицької міської ради http://kagarlyk.org.ua
Інформація про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань:
Зауваження та пропозиції до проекту просимо надсилати за адресою: 09200, м. Кагарлик, вул. Героїв Небесної Сотні, 1тел. (045) 73 6-09-81.
Зауваження та пропозиції до проекту від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань прийматимуться виконавчим комітетом Кагарлицької міської ради протягом одного місяця з дня оприлюднення до 05.05.2016 р.
Розробник проекту регуляторного акта: Юридичний відділ виконавчого комітету Кагарлицької міської ради. Додаткова інформація за тел.6-09-75.
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кагарлицької міської ради „Про встановлення мінімальної вартості місячної оренди
одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна, що надається в оренду в місті Кагарлику”
- Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
Відповідно до п.170.1.2 Податкового кодексу України об’єкт оподаткування доходу від надання в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) нерухомого майна (крім земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю), земельної ділянки, на якій розміщується нерухоме майно, присадибної ділянки визначається, виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.
Мінімальна сума орендного платежу за нерухоме майно визначається, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна, відповідно до Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, яка затверджена Постанови Кабінету Міністрів України № 1253 від 29 грудня 2010 року. У свою чергу, мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників встановлюється міською радою.
Крім того, якщо орган місцевого самоврядування не визначив мінімальну вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна чи не оприлюднив її у спосіб, найбільш доступний для жителів територіальної громади, до початку звітного податкового року, об'єкт обкладення податком із доходів фізичних осіб визначається орендарем (крім орендарів-фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності), виходячи з передбаченого в договорі оренди розміру орендної плати.
Окремі громадяни з метою мінімізації податкових зобов’язань вносять до офіційних договорів значно занижений розмір орендної плати, хоча фактично отримують більшу плату.
2. Цілі регулювання.
Метою прийняття регуляторного акта є встановлення мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна в місті з урахуванням його ринкової вартості, місця розташування та виду функціонального використання, що забезпечить збільшення надходжень коштів до бюджету.
3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
Можливі такі альтернативи вирішення проблеми:
• Не приймати відповідне рішення, що може спричинити заниження обсягів нарахованого до сплати податку і відповідно зменшить надходження до бюджету. Отже, така альтернатива є неприйнятною;
• Прийняття цього рішення. Ця альтернатива є прийнятною, оскільки призведе до впорядкування діяльності з надання в оренду майна фізичних осіб до реалій сьогодення на ринку нерухомості.
4. Механізм розв’язання проблеми
Вирішення проблеми розв’язується шляхом прийняття запропонованого проекту рішення міської ради, який враховує діючу величину опосередкованої вартості одного кв.м нерухомого майна, коефіцієнти функціонального використання та місцезнаходження об’єкта нерухомого майна, що передається в оренду.
Основою для розрахунку є Методика визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України № 1253 від 29.12.2010 з використанням:
- опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2016 рік, яка за даними Міністерства регіонального розвитку та будівництва України для Київської області на 2016 рік складає 8538 грн. з ПДВ.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Прийняття регуляторного акту дозволить збільшити надходження до міського бюджету та надасть можливість мешканцям міста користуватися врегульованим механізмом передачі в оренду нерухомості.
6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Міська рада |
- збільшення надходжень до бюджету від оформлення права оренди;
|
Процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів, пов'язані з підготуванням регуляторного акту) |
Суб’єкти господарювання (орендарі) |
нормативно-правове врегулювання цього питання |
Витрати, пов’язані зі сплатою податку з доходів фізичних осіб, у разі встановлення в договорі оренди плати, нижчої за встановлену мінімальну |
Населення |
Можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до міського бюджету |
Витрати, пов’язані зі сплатою податку з доходів фізичних осіб, у разі встановлення в договорі оренди плати, нижчої за встановлену мінімальну |
7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акту
Термін дії регуляторного акта необмежений, зміни та доповнення будуть вноситись за потребою відповідно до змін законодавства України.
8. Показники результативності регуляторного акту
Показниками, які характеризують наслідки дії регуляторного акта, є:
1. Кількість суб¢єктів господарювання, які сплачують податок.
2. Надходження від сплати податку.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту:
Цільова група: суб’єкти підприємницької діяльності та жителі м. Кагарлика, які приймають участь в орендних відносинах.
Базове відстеження результативності цього регуляторного акту буде проведено до дня набрання чинності регуляторного акту.
Повторне відстеження результативності буде здійснено через рік після набуття чинності цим регуляторним актом.
Періодичне відстеження результативності, буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів із повторного відстеження цього акта, протягом строку його дії.