ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту регуляторного акта
«Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік»
Назва регуляторного акта: «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік».
Регуляторний орган: Кагарлицька міська рада.
Розробник: виконавчий комітет Кагарлицької міської ради та постійна планово-бюджетна комісія.
Основною метою прийняття регуляторного акта є встановлення ставок податків і зборів та надходжень до місцевого бюджету у 2019 році.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їхніх об’єднань приймаються в письмовому вигляді протягом 1 (одного) місяця з дати опублікування проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу на офіційному веб-сайті Кагарлицької міської ради (з 18.05.2018 р.) за адресою: (09201, Київська область, м. Кагарлик, вул. Героїв Небесної Сотні, 1, каб. 10, тел. 6-09-81).
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Кагарлицької міської ради «Про встановлення місцевих
податків і зборів на 2019 рік»
Назва регуляторного акта: «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік».
Регуляторний орган: Кагарлицька міська рада.
Розробник: виконавчий комітет Кагарлицької міської ради та постійна планово-бюджетна комісія.
1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається розв`язати шляхом державного регулювання
Цей регуляторний акт встановлює місцеві податки і збори, визначає об’єкти оподаткування, платників податків і зборів, розмір ставок, пільги зі сплати окремих видів податків, що зумовлює надходження додаткових коштів до міського бюджету та створює передумови для розвитку підприємництва, економіки в цілому, та соціально-економічного розвитку території.
2. Цілі регулювання
Цілями регулювання є:
- безумовне виконання норм чинного законодавства;
- встановлення місцевих податків і зборів;
- отримання додаткових коштів до міського бюджету та направлення їх на втілення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
3.1 Залишення питання неврегульованим означає недоотримання додаткових надходжень від сплати місцевих податків та зборів, неможливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, зменшення фінансування соціальної сфери та порушення чинного законодавства України. Альтернатива є неприйнятною, оскільки не допомагає вирішити проблему.
3.2 Прийняття проекту нормативно-правового акта «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік».
Аналіз обраної альтернативи показує, що перший спосіб не є прийнятним, так як він цілком не задовольняє ні інтереси держави з однієї сторони, ні територіальної громади з іншої. Невизначеність процесу введення в дію місцевих податків і зборів призведе до втрат надходжень до місцевого бюджету, які можливо було б залучити на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.
За таких обставин перевага була віддана другому способу, оскільки в цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з урахуванням особливостей роботи міської ради, її виконавчих органів, органів фіскальної служби.
4. Механізм реалізації мети
Згідно з Податковим кодексом України до повноважень міських рад належить прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів і пільг зі сплати місцевих податків і зборів.
Зробити це можливо за рахунок прийняття відповідного рішення Кагарлицької міської ради.
Тому вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів на території міської ради пропонується шляхом прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік».
5. Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості проведення і виконання вимог регуляторного акта
Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 цього аналізу, вбачається цілком реальним.
Рішення буде запроваджено на належному рівні і підлягатиме обов’язковому виконанню органом місцевого самоврядування, органом державної фіскальної служби та платниками місцевих податків і зборів.
Досягнення встановлених цілей шляхом виконання вимог цього регуляторного акту принесе вигоди без необхідності здійснення витрат, а саме:
- зменшуються витрати на адміністрування місцевих податків і зборів;
- орган місцевого самоврядування дотримається принципу верховенства закону;
- орган державної фіскальної служби та платники місцевих податків і зборів застосовуватимуть нормативно-правові акти Кагарлицької міської ради з питань оподаткування, які відповідатимуть вимогам чинного законодавства.
Контроль та нагляд за додержанням вимог запропонованого регуляторного акта буде здійснюватися органами державної фіскальної служби систематично, у тому числі під час проведення перевірок.
6. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акта
Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер: інтереси громадян та суб’єктів господарювання, інтереси держави, органу місцевого самоврядування.
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Інтереси органу місцевого самоврядування |
- нормативні акти міської ради з питань оподаткування місцевими податками і зборами відповідатимуть вимогам чинного законодавства; - зростання надходжень до міського бюджету, що забезпечить додаткові можливості для досягнення соціально-економічного розвитку та вирішення проблем благоустрою, потреб громади, фінансування програм та збалансування інтересів усіх учасників регуляторного процесу. |
відсутні |
Інтереси громадян та суб’єктів господарювання |
- відсутність збільшення розмірів ставок єдиного податку. - встановлення пільг зі сплати податку на нерухоме майно. - ставки податку на земельні ділянки, які перебувають під забудовою, встановлені на рівні минулорічних. - створення передумов для розвитку бізнесу та потенційного освоєння економічно привабливих територій. |
Запровадження додаткових податків та зборів відповідно до норм законодавства України. |
Інтереси держави |
- Запровадження соціально справедливих місцевих податків та зборів. - встановлення пільг зі сплати окремих податків для підприємств, установ організацій, що фінансуються з державного бюджету України. - створення умов для розвитку бізнесу та економіки держави в цілому. |
відсутні |
7. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта
Пропонується встановити строк дії регуляторного акта на 2019 рік, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акта вносяться в разі потреби та в разі внесення змін до чинного законодавства.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Показниками результативності запропонованого проекту рішення міської ради є збільшення надходжень до місцевого бюджету.
9. Визначення способів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта в разі його ухвалення
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься протягом року з дня набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити за три місяці до закінчення терміну, на який приймається цей регуляторний акт.
Періодичне відстеження результативності не планується, в зв’язку з тим, що термін дії регуляторного акта складає 1 рік.
Під час проведення відстеження результативності цього регуляторного акта будуть використовуватись офіційні статистичні дані щодо показників результативності регуляторного акта.
Секретар ради Л.Є.Коваль
Додаток 1
до рішення
Кагарлицької міськоїради
від
Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2019рік |
|
Об'єкт оподаткування |
Ставка податку (у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року ) |
Об’єкти житлової нерухомостіфізичних та юридичнихосіб |
0,25% |
Об’єкти нежитлової нерухомості: |
|
будівлі готельні |
0,25% |
будівлі офісні |
0,25% |
будівлі торговельні |
0,25% |
гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки |
0,25% |
господарські будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення |
0,25% |
Додаток 2
до рішення
Кагарлицької міськоїради
від
Транспортний податок на 2019рік
1. Платники податку
1.1. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 Податкового кодексу України є об’єктами оподаткування.
2. Об’єкт оподаткування
2.1. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньо ринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, заметодикою,затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального".
Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
3. База оподаткування
3.1. Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України.
4. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України.
Додаток 3
до рішення
Кагарлицької міської ради
від
Ставки земельного податку за земельні ділянки різних категорій, які розміщені на території Кагарлицької міської радина 2019рік
1. Встановити наступні ставки земельного податку:
- за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) для будівництва та обслуговування житлового будинку, - 0,1 % від їх нормативної грошової оцінки;
- за земельні ділянкисільськогосподарських угідь, нормативну грошову оцінку яких проведено – 0,5 % від їх нормативної грошової оцінки;
- за земельні ділянкидля земель загального користування, нормативну грошову оцінку яких проведено – 1 % від їх нормативної грошової оцінки;
- за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності), у розмірі 8 % від їх нормативної грошової оцінки;
- за земельні ділянки, які передано у власність шляхом викупу для здійснення підприємницької діяльності і право власності посвідчено правовстановчими документами – 3 % від їх нормативної грошової оцінки;
- за земельні ділянки, що знаходяться в постійному користуванні державних та комунальних підприємств – 1 % від їх нормативної грошової оцінки;
- за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено – 5 % від їх нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Київській області;
- за земельні ділянки для сільськогосподарських угідь, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено – 5 % від їх нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Київській області.
2. Звільнити від сплати земельного податку в 2019 році органи державної влади та органи місцевого самоврядування, заклади і установи, що діють на території міста Кагарлика та повністю утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також комунальні підприємства Кагарлицької міської ради.
Додаток 4
до рішення
Кагарлицької міської ради
від
Єдиний податок для платників першої та другої груп на 2019рік
1.Платники для яких встановлено ставки єдиного податку на 2019рік:
1.1 перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень;
1.2 друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
- обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень;
2.Фіксовані ставки єдиного податку для платників першої - другої груп на 2019рік:
1) для першої групи платників єдиного податку - 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму, для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
2) для другої групи платників єдиного податку - 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Додаток 5
до рішення
Кагарлицької міської ради
від
Туристичний збір
Ставка туристичного збору встановлюється у розмірі – 0,5 відсотка до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 статті 268 Податкового кодексу України.
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
КАГАРЛИЦЬКА МІСЬКА РАДА
( сесія VІІ скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік |
|
Відповідно до статті 7, статті 12, статті 266, статті 284 Податковогокодексу України, статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної планово-бюджетної комісії міської ради, Кагарлицька міська рада ВИРІШИЛА:
1. Встановити на території Кагарлицької міської ради такі місцеві податки та збори на 2019рік:
1.1.Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (Додаток 1).
1.2.Транспортний податок (Додаток 2).
1.3.Земельний податок (Додаток 3).
1.4.Єдиний податок (Додаток 4).
1.5.Туристичний збір(Додаток 5).
2. Затвердити:
2.1. Положення про розміри та порядок справляння податку нанерухоме майно, відмінне від земельної ділянки(Додаток 1.1).
2.2. Положення про встановлення транспортного податку (Додаток 2.1).
2.3. Положення про встановлення земельного податку (Додаток 3.1).
2.4. Положенняпро єдиний податок (Додаток 4.1).
2.5. Положення про туристичний збір (Додаток 5.1).
3. Усі питання, не врегульовані цим рішенням, регулюються відповідно до норм Податкового кодексу України та діючого законодавства України.
Міський голова О.О. Панюта